Kedvezményezett neve: Biztosabb Jövőért Kistérségi Közhasznú Egyesület,
Projekt cÃme: Balassagyarmati tanoda
Projekt azonosÃtó száma: EFOP-3.3.1-16-2017-00086
Szerződött támogatás összege: 18 850 000 Ft
Támogatás mértéke: 100 %
Projekt befejezés dátuma: 2018.11.01.
A Biztosabb Jövőért Kistérségi Közhasznú Egyesület sikeresen pályázott EFOP -3.3.1 tanoda működtetésére. A munka 2017. július 1-én indult. A program megvalósÃtásába 30 tanuló került be. A gyermekek kompetenciafejlesztÅ‘, szabadidÅ‘s, sport programokat szerveztünk. A megvalósÃtássorán 2 alkalommal szerveztünk kirándulást a gyermekeknek - Budapestre és Ipolytarnócra. Moziba 3 alkalommal vittük el a tanodásokat. Mindhárom alkalommal nagyon jól érezték magukat. Sportprogramot két alkalommal szerveztünk a gyermekeknek a Dózsa György Ãltalános Iskolában, ahol két tornacsarnok van, sportfelszerelések is biztosÃtottak. A gyermekek kellemes elfáradva, jó hangulatban töltötték el a délutánt. 6 tanodán kÃvüli program volt célértékként meghatározva. Tanodánk 7 ilyen programot szervezett. Fontosnak tartottuk, hogy minél több ilyen programon vegyenek részt a gyermekek, kimozdulva a tanoda biztonságot nyújtó épületébÅ‘l. A gyermekek minden alkalommal nagyon szép élményekkel gazdagodtak. Megismerkedtek a fÅ‘várossal, megyénk egyik hÃres nevezetességével. A nyitott tanodai programok megvalósÃtása során törekedtünk arra, hogy minél többen megismerjék a tanodai tevékenységeket, programokat. Ezért is szerveztünk olyan programokat, ahol ez megoldható, és kicsit felszabadultságban tudnak ismerkedni a gyermekek programjaival az érdeklÅ‘dÅ‘k. Nagyon jó tapasztalatokat szereztünk. Sok pozitÃv visszajelzést kaptunk a megjelentektÅ‘l, és reméljük, hogy tanodánk jó hÃrét ezekkel a programokkal is erÅ‘sÃthettük. A tanodás gyermekeknek is nagy élményt jelentettek ezek a programok. A kiÃrás szerint tanulók minimum 50 %-nál legalább 10 % mértékű javulást kellett elérni szövegértési kompetencia területen. A szövegértési kompetencia nemcsak a magyarral foglalkozó kolléganÅ‘ feladata volt, hiszen a gyermeknek meg kell tanulnia a különbözÅ‘ tárgyak szakszövegeinek a megértését is. Erre tanodánkban nagy hangsúlyt fektettünk. A gyermekek számára nélkülözhetetlen a szaknyelv, szakszavak ismerete, a lényegkiemelés. Ezt folyamatosan fejlesztettük tanodásainknál. Sok interaktÃv játékot használtak, drámajátékot alkalmaztak ezen terület fejlesztésére. Az egyéni fejlesztési tervvel rendelkezÅ‘ tanulóknál törekedtünk arra, hogy minden gyermek minden területen kapjon megfelelÅ‘ kompetencia fejlesztést, ügyelve arra, hogy a számára elmaradást mutató területeken még erÅ‘teljesebb megerÅ‘sÃtést, megsegÃtést kapjon. Ehhez készÃtettünk csoportbeosztást, órarendet. Az egyéni haladási naplóban rögzÃtettük az elvégzett tevékenységet. Hangsúlyt fektettünk az alapkompetenciák megerÅ‘sÃtésére, fejlesztésére. Mindezt játékos formában igyekeztünk megvalósÃtani. Nagyon jól sikerült a nyári táborunk, ahol a legtöbbet javÃtó tanuló tabletet vehetett át. Az utolsó két hónapban a kimeneti méréseket végeztük el, ami nagy örömünkre jól sikerült. Ebben az idÅ‘szakban valósultak meg a pályaorientációs foglalkozások is. Sok érdekes tesztet töltöttek ki a gyerekek, beszélgettek a terveikrÅ‘l, mit szeretnének tanulni. A Honnan hová? programjaink is nagy sikert arattak a gyermekek körében. ÉrdeklÅ‘dve hallgatták a beszámolókat a vendégektÅ‘l, akik jó példaként állnak a gyerekek elÅ‘tt. Összegezve a tanodánk sikeres volt. 5 tanuló morzsolódott le családi okok miatt, de a helyükre azonnal volt gyermek. Mindenképpen hasznos lenne, ha az egyesület továbbra is működtetne tanodát, hiszen ez egy kitörési lehetÅ‘ség a hátrányos helyzetű gyermekeknek.